Παρασκευή 10 Απριλίου 2020

5ο υλικό για τα Γαλλικά

Καλημέρα Παιδιά!! Τι κάνετε; Είστε όλοι καλά;

Θα ήθελα να σας πω ότι καταλαβαίνω την απογοήτευσή σας για το φετινό Πάσχα το οποίο δεν θα είναι οι ευχάριστες και χαλαρές διακοπές που όλοι ονειρευόμασταν. Δεν απογοητευτήκατε μόνο εσείς αλλά και εμείς που κάτι άλλο είχαμε προγραμματίσει.

Ας ελπίσουμε ότι θα ξεπεραστούν όλες οι δυσκολίες, θα είμαστε όλοι υγιείς και οι οικογένειές μας, και ότι όλα κάποια στιγμή θα πάρουν την καθημερινότητά τους και πάλι, έτσι όπως την γνωρίσαμε και την υλοποιούσαμε τόσο μέσα στο σχολείο όσο κι έξω από αυτό.

Σίγουρα το Πάσχα αυτό, θα έχουμε την ευκαιρία, όσο γίνεται, να ηρεμήσουμε, αλλά και να προβληματιστούμε πάνω στην εμπειρία που μπορούμε να αποκομίσουμε από την δύσκολη κατάσταση την οποία βιώνουμε και από το τρόπο τον οποίο θα μπορούσαμε να την αξιοποιήσουμε προς όφελός μας.

Θα πρότεινα λοιπόν, να ανατρέξετε σε κάποιες ευχάριστες λύσεις από τις οποίες θα αποκομίσετε γνώσεις, αλλά κυρίως θα συνηθίσετε τη σκέψη σας στο να ανακαλύπτει νέες πηγές πληροφόρησης και μάθησης.

Μπορείτε δηλαδή να αναζητήσετε στο διαδίκτυο, σε Wikipedia, κ.λ.π. – πάντα σύμφωνα με τα μέτρα ασφάλειας που πρέπει να παίρνουμε για την πλοήγηση στο διαδίκτυο - πληροφορίες πάνω στα ήθη και έθιμα του Πάσχα σε ξένες χώρες και ιδιαίτερα στη Γαλλία ή μπορείτε να διαβάσετε κάποιο εξωσχολικό λογοτεχνικό βιβλίο, συγγραφέων όπως ο Ιούλιος Βερν, ο Βίκτωρ Ουγκώ, ο Αλέξανδρος Δουμάς, ή Έλληνες συγγραφείς, όπως η Άλκη Ζέη, η Πηνελόπη Δέλτα, τους οποίους, ακόμα κι αν έχετε ξαναδιαβάσει, σίγουρα υπάρχουν πτυχές που θα σας παρακινούσαν την περιέργεια να τις ανακαλύψετε ή να τις ξαναδείτε από άλλη οπτική.

Αν θέλετε δε, μπορείτε σε ένα πρόχειρο να καταγράφετε τις σκέψεις σας και συναισθήματά σας από τα διαβάσματα αυτά, τα οποία μπορούμε να συζητήσουμε στην τάξη όταν θα ανοίξουν τα σχολεία. Μπορείτε επίσης να επεξεργαστείτε τα αναγνώσματά σας με τον παρακάτω τρόπο:


  1. Να παρατηρήσετε τους χαρακτήρες και την εξέλιξη της ιστορίας του βιβλίου.
  2. Να καταγράψετε το ρόλο των χαρακτήρων και τη συμβολή των διαφόρων φάσεων της εξέλιξης της υπόθεσης για την εξαγωγή του κεντρικού μηνύματος του μυθιστορήματος.
  3. Να εμβαθύνετε στο κεντρικό μήνυμα του βιβλίου και να προσπαθήσετε να το συνδυάσετε, αν είναι δυνατόν, με μια κατάσταση που αντιμετωπίζουμε στις μέρες μας ως κοινωνικό σύνολο.
Ό,τι κι αν καταφέρετε να κάνετε απ' όλ' αυτά, πρέπει να θυμάστε ότι δεν γίνεται τίποτε από αυτά υποχρεωτικά, αλλά μόνο για να μπορέσουμε να προβληματιζόμαστε εποικοδομητικά.

Σας εύχομαι από καρδιάς ένα ήρεμο Πάσχα, με υγεία πάνω απ΄ όλα, για εσάς και τις οικογένειές σας, και ας εμβαθύνουμε περισσότερο στο αληθινό πνεύμα αυτών των ημερών!!!


Η κυρία των Γαλλικών
κα Μαρία Παπαχρήστου