ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΛΩΣΣΑΣ
1. Παιδιά καλή εβδομάδα! Το καλοκαιράκι έρχεται, ήδη έξω «σκάει ο τζίτζικας!». Ας διαβάσουμε λοιπόν το παραμύθι, «Ο μαύρος μέρμηγκας» από το Μεξικό (Κάνε κλικ εδώ) κι έπειτα ας δούμε το «Ο τζίτζικας κι ο μέρμηγκας», από τον μεγάλο παραμυθά, τον Αίσωπο (Κάνε κλικ στο https://safeYouTube.net/w/3LiF)
Προσπαθούμε να απαντήσουμε:
Α. Ποιες ομοιότητες παρατηρούμε ανάμεσα στα δύο παραμύθια;
Β. Πώς τελειώνει το μεξικανικό παραμύθι; Πώς τελειώνει ο μύθος του Αισώπου;
Γ. Ποιο τέλος σου αρέσει περισσότερο και γιατί;
Δ. Τι θα έλεγες να ξαναγράψεις τον μύθο, δίνοντάς του εσύ, ένα δικό σου φανταστικό τέλος!
2. Ας διαβάσουμε το παρακάτω κείμενο.
Θα παρατηρήσουμε πως είναι γραμμένο σε χρόνο ενεστώτα. Ο ενεστώτας μας δείχνει το παρόν, δηλαδή το τώρα.
Ας προσπαθήσουμε τώρα να μεταφέρουμε, να γράψουμε δηλαδή, την ιστορία στο τετράδιό μας, χρησιμοποιώντας παρελθοντικούς χρόνους, δηλαδή, παρατατικό και αόριστο, όπου χρειάζεται.
Ένα τζιτζίκι κι ένα μυρμήγκι είναι γείτονες. Μένουν στο ίδιο δέντρο. Το τζιτζίκι στα κλαδιά του, μέσα στα φύλλα, και το μυρμήγκι στις ρίζες του. Κάθε πρωί ξυπνούν και λένε καλημέρα. Μετά το μυρμήγκι αρχίζει τη δουλειά. Ψάχνει παντού φαγητό και το βάζει στην αποθήκη του. Το τζιτζίκι γελάει με το μυρμήγκι. «Γιατί δουλεύεις τόσο πολύ; Η ζωή είναι ωραία. Δε βλέπεις εμένα τι ωραία περνάω; Όλη μέρα κάθομαι και τραγουδάω!» λέει το μυρμήγκι και συνεχίζει τη δουλειά του. Έρχεται όμως ο χειμώνας, πέφτουν τα φύλλα από τα δέντρα και κάνει κρύο. Μια μέρα το τζιτζίκι ζητάει βοήθεια από τον γείτονα. «Έχεις λίγο φαγητό να μου δώσεις;» ρωτάει το τζιτζίκι. «Όλο το καλοκαίρι γελάς μαζί μου επειδή δουλεύω και δεν κάνεις τίποτα. Μόνο τραγουδάς. Τώρα λοιπόν, γελάω εγώ μαζί σου!» απαντάει το μυρμήγκι.
ΘΥΜΑΜΑΙ
Στον παρατατικό αφηγούμαστε ένα γεγονός που συνέβαινε συνέχεια, π.χ Κολυμπούσα γρήγορα!(συνέχεια).
Στον αόριστο αφηγούμαστε ένα γεγονός που συνέβη και τελείωσε, π.χ Χθες κολύμπησα γρήγορα!(για μια στιγμή, για μικρό χρονικό διάστημα και τελείωσε).
3.Τι θα συμβεί με τον ευθύ λόγο; Μπορούμε να τον μετατρέψουμε σε πλάγιο;
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Θα μπορούσαμε να κάνουμε επανάληψη στα Μαθηματικά με ταΦύλλο εργασίας-01
Φύλλο εργασίας-02
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων (18 ΜΑΪΟΥ) τι λέτε να κάνουμε μια επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης, αλλά και να δούμε με ποιον τρόπο γίνεται η συντήρηση των Καρυάτιδων; Θα είναι πολύ ενδιαφέρουσα! Πάμε, λοιπόν!
|
|